About Me

My Photo
burujerdi
Cinta kepada kerabat keluarga Rasulullah dan kasih kepada Tanah Melayu dan Iran. Sangat gembira bila berada di samping kawan-kawan.
View my complete profile

Tun Dr Mahathir

""...today the Jews rule this world by proxy. They get others to fight and die for them." - Tun Dr Mahathir Mohamad, describing how Jews get the dumb goyim to fight their wars for them.

Anti Politik Wang

Anti Politik Wang

Amerisrael

Pada peringkat awal, ia bermula dengan kewujudan sekumpulan Orientalis ( pengkaji hal ehwal ketimuran ). Semasa era klasikal, kita mengenali tokoh-tokoh seperti Gerbert d'Aurillac dan St Thomas Aquinus dan pada zaman moden ini penampilan Carra de Vaux dan Goldhizer meneruskan tradisi itu dengan peralihan paksi kajian. Kesemua mereka menghasilkan karya-karya yang bertujuan untuk 'mengenali' Dunia Islam secara khusus.

Sewaktu zaman klasik dahulu, mereka mendekati Islam untuk mengambil segala pengajaran bagi merapatkan jurang ilmu ( dalam konteks ini, menanamkan konsep penalaran di dalam kerangka ilmu Dunia Barat yang sebelum itu sarat dengan tahyul dan khurafat ) untuk merangsang, menyesuai dan membawa Dunia Barat ke Zaman Pencerahan atau Zaman Kebangkitan. Namun kemudian, tradisi ini diteruskan tetapi bukan lagi untuk mengambil manfaat ilmu-ilmu Islam seperti sebelum ini, ia digunakan untuk mengkaji watak, budaya dan segala yang berkaitan dengan masyarakat Islam. Tujuannya semata-mata untuk memperdaya umat Islam lalu memasukkan mereka dalam sangkar ilmu yang penuh dengan pembohongan dan kekeliruan. Para orientalis digunakan untuk menyusun strategi penjajahan melalui tajaan syarikat multinasional mereka ketika itu, VOC Belanda dan Syarikat Hindia Timur milik British. Dari sinilah kemungkinan bertunas dan mekarnya konsep politik pembohongan ( the politics of deceit ) .

Keadaan ini membuka tirai baru dalam hubungan Barat dengan Timur. Waktu Dunia Barat memasuki Zaman Kebangkitan, Dunia Islam pula terperuk di dalam kandang manusia bersalah setelah mereka terjajah ( akibat kerosakan yang berlaku di kalangan pemimpin mereka ) dan melihat Dunia Barat dengan penuh takjub lalu terpesona terhadap segala pencapaian dan kegemilangannya. Dunia Islam menghadapi impak kebudayaan Barat yang sangat hebat. Timbul perasaan kompleks rendah diri, kehilangan arah dan tenggelam punca di kalangan umat Islam. Mereka cuba mengisi kekosongan ini dengan menanam perasaan palsu dan merasai kelunakan igauan tentang kehebatan masa silam mereka. Bagi sesetengah cerdik pandai Islam, impak ini seolah-olah mendabrak mekanisme pertahanan diri hingga mereka terpaksa menyerah sepenuhnya kepada Barat.

Selepas itu, umat Islam berhadapan pula dengan tulisan-tulisan apologetik yang cuba meletakkan Islam dalam gagasan kemajuan Barat. Ia diterajui oleh sebilangan pemikir Barat diikuti kemudiannya oleh cendekiawan Islam sendiri. Para cendekiawan dan ahli politik Islam terperangkap dalam putaran ganas politik pembohongan yang begitu sistematik, realistik dan amat memukau.

Pada hakikatnya, rangkaian dan tradisi politik pembohongan ini berterusan sehingga sekarang, tetapi mengambil wadah yang sedikit berlainan - manipulasi media. Ia kini diurus-kendali oleh Amerika dan konco-konco mereka. Sasaran mereka tetap kepada Dunia Islam. Muncung meriam kini dihalakan ke benteng pertahanan umat Islam, itupun jika umat Islam masih mempunyai sistem pertahanan diri. Namun, bedilan telahpun dibuat oleh mereka.








1 Comment:

  1. Pemuda IKS said...
    Salam perjuangan,

    Terima kasih kerana menyiarkan artikel yang penuh dengan informasi. Kesudian Burujerdi berkongsi membakar semangat Pemuda IKS untuk terus berjuang.

    Berharap Burujerdi akan terus mengeluarkan artikel berbentuk ilmiah dan fakta. Pemuda IKS banyak belajar dengan Burujerdi.

    "Memperkasa Generasi Baru"

    Pergerakan Pemuda
    UMNO Cawangan Taman IKS
    Bahagian Batu WP

    http://pemudaiks.blogspot.com

Post a Comment