About Me

My Photo
burujerdi
Cinta kepada kerabat keluarga Rasulullah dan kasih kepada Tanah Melayu dan Iran. Sangat gembira bila berada di samping kawan-kawan.
View my complete profile

Tun Dr Mahathir

""...today the Jews rule this world by proxy. They get others to fight and die for them." - Tun Dr Mahathir Mohamad, describing how Jews get the dumb goyim to fight their wars for them.

Anti Politik Wang

Anti Politik Wang

Amerisrael


Salahuddin Ayyubi membebaskan Jerusalem pada tahun 1187 setelah kota suci itu dikuasai oleh tentera Salib selama 88 tahun. Sebelum operasi pembebasan tersebut berjaya terlaksana, Salahuddin terpaksa berunding dengan penguasa-penguasa di Mesir dan menyatukan wilayah-wilayah Islam lain yang sedang berpecah-belah dan membawa mereka untuk duduk di bawah panji pemerintahan Abbasiyyah yang berpengkalan di Baghdad. Fakta perpecahan inilah yang terpaksa ditelan oleh umat Islam sekian lama sehingga menyebabkan mereka terpukul oleh ombak ganas tentera Salib sementara kehadiran Salahuddin dilihat sebagai penebus kembali maruah yang sudah tercemar itu.

Al-Quds terletak di tengah-tengah bagai jantung kepada umat Islam. Status yang diberikan kepadanya mencerminkan taraf dan wibawa umat. Degupan jantung Jerusalem sudah terlalu lama bergejolak, bergegar dan meratapi peneledoran umat hingga mengakibatkan ia tersangkut kembali dalam jaring penjajahan. Tubuhnya menjadi saksi ketika ia dirobek, dijarah dan dibelenggu. Bumi legasi kenabian yang sentiasa mengimbau suara langit kini merintih sakit kerana diceroboh Yahudi. Ia diasak dan direntap hingga lemas, ia dikekang dan dirantai serta dicampakkan dek gelegak kepanasan dan nafsu buas Yahudi. Satu billion lebih umat Islam di dunia tidak boleh berbuat apa-apa. Kita sekadar menyatakan simpati terhadap apa yang diperlakukan ke atas bumi para anbiya' itu.

Keruntuhan kerajaan Uthmaniyyah dan kemunculan negara-negara bangsa umat Islam yang terpisah-pisah selepas peperangan Dunia Kedua menyiat-nyiat lagi luka Jerulasem yang sudah sedia parah. Terlalu jerih untuk kita mengingati semula zaman mandat yang diagih oleh pemerintahan kolonial Inggeris, keserakahan zionisme, kecelakaan deklarasi Balfour ( 1917 ), pemindahan Yahudi secara berbondong-bondong ke Palestin, drama pemencilan umat dan pengerdilan semangatnya dalam ruanglingkup dan gagasan negara bangsa serta kelahiran 'anak haram' PBB yang dinamakan Israel.

Memang, zionis dengan segala gelagat dan kebiadabannya tidak berhak ke atas Palestin, manakala kewujudan negara Israel pula tidak sah sama ada ditinjau dari segi sejarah, undang-undang atau agama ( ini tidak termasuk mitologi zionis ). Israel dinamakan sebagai sebuah negara sempena pencerobohan dan perkosaan ke atas bumi anbiya' serta kejayaan mereka memperorak-perandakan umat Islam yang bermastautin di situ. Ia adalah harta rampasan dan mesti dipulangkan kembali kepada empunyanya, yakni umat Islam. Di sinilah terletaknya maruah umat, dan pengembalian Jerusalem kepada umat Islam bukan kerana tuntutan dan arahan OIC ( itupun sekiranya ada dalam agenda perjuangannya ), ia isyarat dan mandat keagamaan.

Kepentingannya bukan kerana ia akan menjadi ibu negara Palestin, tetapi kerana Jerusalem adalah kepunyaan umat Islam seluruhnya. Ia bukan milik Palestin atau Arab semata-mata.

0 Comments:

Post a Comment