About Me

My Photo
burujerdi
Cinta kepada kerabat keluarga Rasulullah dan kasih kepada Tanah Melayu dan Iran. Sangat gembira bila berada di samping kawan-kawan.
View my complete profile

Tun Dr Mahathir

""...today the Jews rule this world by proxy. They get others to fight and die for them." - Tun Dr Mahathir Mohamad, describing how Jews get the dumb goyim to fight their wars for them.

Anti Politik Wang

Anti Politik Wang

Amerisrael

Jika kita membelek wang kertas US satu dolar, di bahagian belakang sebelah kiri ada gambar sebuah piramid dan pada datarannya ada tertera ungkapan 'novus ordo seclorum' yang membawa maksud Orde Dunia Baru. Di puncak piramid pula terdapat gambar sebiji mata, lambang gerakan Illuminati, sebuah gerakan rahsia Yahudi. Ia seolah-olah sedang memerhati siapa saja yang terlintas, bagai mahu menjejak arah atau mengintip sebarang pergerakan.

Wang kertas Big Brother ( untuk meminjam gelaran yang digunakan oleh George Orwell ) ini menceritakan segala-galanya; perihal matlamat tersembunyi Amerika yang dibadoti Yahudi. Seperti yang digambarkan oleh George Orwell dalam novel klasiknya tentang sebuah masyarakat totalitarian yang dikuasai sepenuhnya oleh kerajaan yang dijolokinya sebagai The Party. Pemerintah tertingginya ialah Big Brother; yang mahu menongkat langit dan memasak bumi.

Semasa kepresidenan Bush ( tokoh besar yang dibaling kasut oleh seorang wartawan Iraq ), Rumsfeld, Cheney dan Wolfowitz duduk bersemayam di atas singgahsana The Principals; mengatur segala tipu muslihat dan rancangan jahat Amerika untuk menguasai dunia. Mereka melangkaui pemikiran strategis dunia dan secara antisipatif mengolah keadaan untuk membentuk lanskap politik peringkat antarabangsa. Dalam kebanyakan hal, adicorak ( megatrend ) dan arus perdana dunia ditentukan oleh mereka.

Amerika mahu diterima dan dianggap sebagai pemimpin global seperti yang dihasrat berdasarkan projek the New American Century ( PNAC ). Mereka mahu sentiasa kelihatan macho, garang dan sangat jantan. Ini tercermin dalam dasar rasmi Akademi Ketenteraan Amerika yang berurat dari doktrin Wolfowitz. Sebagaimana yang diucapkan oleh beliau sendiri, "America has and intends to keep military strengths beyond challenge", ia mahu dunia mengakui kehebatan, kelebihan dan keunggulannya. Malah mereka sanggup pergi lebih jauh lagi dari itu, supaya dunia memandangnya bukan sebagai polis dunia, pembuli atau lanun yang telah ditabali raja, tetapi Tuhan. Mereka mahu mengambil peranan Tuhan, "give them what is God". Di sebalik wajah garang itu, mereka mahu kelihatan amat manusiawi; memburu dan menghukum pengganas, menyelamatkan sesebuah negara daripada kekejaman pemerintah diktator serta melindungi warga dunia dari ancaman senjata pemusnah 'negara-negara liar' yang dimusuhinya.

Sejarah sudah cukup banyak mengajar kita tentang siapa atau lebih tepatnya, apa itu Amerika. Di Indochina;Vietnam, Laos dan Kemboja, di Grenada, Iraq dan Afghanistan, serta Jepun selepas pengeboman Pearl Harbour, mereka telah membunuh jutaan rakyat peribumi yang tidak berdosa secara kejam dan tanpa perikemanusiaan. Mereka mahu membuktikan bahawa Amerika boleh bertindak sewenang-wenang kepada siapa saja dan untuk alasan apa saja, tetapi berselindung di sebalik ungkapan dan perkataan paling lunak dan manusiawi. Mereka tidak pernah merasa bersalah dan perlu memohon maaf. Mereka tidak akan mendengar rintihan dan keluhan dunia. Tindakan mereka hanya untuk memenuhi suatu tanggungjawab sakral, a noble cause dan misi 'mengajar adab'.

Amerika pasti akan datang membawa tangannya yang disememehi seribu angkara dan durjana, tidak kira diceruk dan pelosok mana kita berada. Tanpa disedari mereka sebenarnya adalah mangsa kepada ideologi ciptaan sendiri, ideologi 'political correctness yang idiotic', sepertimana yang diungkap dengan bernas oleh Dato' Dr Hassan Ahmad dalam bukunya Ke Arah Kelahiran Melayu Glokal.






0 Comments:

Post a Comment