About Me

My Photo
burujerdi
Cinta kepada kerabat keluarga Rasulullah dan kasih kepada Tanah Melayu dan Iran. Sangat gembira bila berada di samping kawan-kawan.
View my complete profile

Tun Dr Mahathir

""...today the Jews rule this world by proxy. They get others to fight and die for them." - Tun Dr Mahathir Mohamad, describing how Jews get the dumb goyim to fight their wars for them.

Anti Politik Wang

Anti Politik Wang

Amerisrael

Terjemahan surat yang dihantar oleh Presiden Iran, Mahmoud Ahmadinejad kepada Barack Obama, Presiden Amerika yang baru.
( Terjemahan secara bebas )

Dengan nama Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Tuan Barack Obama,

Saya mengucapkan tahniah kepada anda kerana terpilih dengan mendapat undi majoriti daripada mereka yang terlibat di dalam pilihanraya. Seperti yang anda ketahui, peluang-peluang yang dikurniakan Tuhan kepada hamba-Nya sering berlalu dengan pantas. Ia boleh digunakan untuk meningkatkan kemanusiaan dan memberi manfaat kepada bangsa, atau, barang dijauhkan Tuhan, ia boleh memudaratkan bangsa.

Saya harap anda akan memilih untuk memenuhi kepentingan rakyat serta menyebarkan keadilan dan kesamarataan, mengatasi dan membenamkan kerakusan dan kepentingan kalangan minoriti. Gunakan peluang ini sebaik yang mungkin dan biar nama anda dikenang sebagai tokoh yang terbilang nanti.

Rakyat mengharapkan tindak balas yang segera dan jelas terhadap tekanan untuk mengadakan perubahan menyeluruh di dalam dasar-dasar pentadbiran Amerika, sama ada dasar luar atau dalam negara. Inilah hasrat seluruh bangsa di dunia dan ia juga cita-cita bangsa Amerika serta harus menjadi asas dan matlamat segala tindakan dan program pentadbiran Amerika di masa depan.

Di satu pihak, rakyat Amerika yang mempunyai kecenderungan ruhaniyyah berhasrat melihat kerajaan anda menumpukan tenaga dan kesungguhannya untuk berkhidmat kepada rakyat; menangani krisis ekonomi semasa; memulihkan kedudukan negara, semangat dan harapannya; membasmi kemiskinan dan diskriminasi; menebus maruah setiap individu, hak-hak dan keselamatan mereka. Begitu juga mereka menaruh harapan terhadap dasar-dasar yang akan mengukuhkan ikatan kekeluargaan - yang menjadi sebahagian dari ajaran para Rasul dan juga nilai-nilai yang sangat dimuliakan di Amerika.

Di satu pihak yang lain pula, seluruh bangsa di dunia mengharapkan dasar-dasar yang berlandaskan keganasan, peperangan, penaklukan, persendaan, penipuan, menghina negara-negara lain dengan memaksa segala syarat dan keperluan yang tidak adil dan bukan-bukan, serta pendekatan diplomatik yang telah menyemai benih-benih kebencian terhadap para pemimpin Amerika dan merendah-rendahkan penghormatan terhadap rakyat mereka sendiri akan berakhir. Mereka mahu melihat tindakan selaras dengan prinsip-prinsip keadilan, menghormati hak-hak manusia dan bangsa-bangsa, kesetiakawanan dan dasar tidak campur tangan terhadap hal ehwal negara lain. Mereka mahu melihat kerajaan Amerika hanya menumpukan perhatian kepada urusan negaranya sahaja.

Di rantau Timur Tengah yang agak sensitif, khususnya, harapan untuk melihat ketidakadilan sepanjang 60 tahun lalu akan memberi jalan kepada pelaksanaan dasar yang menjamin hak sepenuhnya kepada seluruh bangsa di dunia, terutama sekali negara-negara yang tertindas seperti Palestin, Iraq dan Afghanistan.

Bangsa Iran yang merupakan pembina sebuah tamadun agung dan pencinta keadilan akan menerima dengan baik segala perubahan besar, adil dan nyata di dalam dasar-dasar dan tindakan-tindakan, khususnya di rantau ini.

Jika langkah-langkah diambil sesuai menurut jalan kebaikan, ke arah mencapai matlamat ajaran-ajaran para Rasul, Tuhan sudah pasti memberikan pertolongan-Nya manakala kerosakan besar yang telah dilakukan sebelum ini akan sirna.

Saya memohon merafak sembah kepada Tuhan supaya menganugerahkan seluruh bangsa manusia dan negara di dunia ini kesejahteraan dan kebahagiaan, maruah dan kemakmuran, serta memberi keupayaan kepada para pemerintah dan pegawainya untuk belajar tentang sejarah silam serta menggunakan setiap peluang yang terbuka untuk memberikan khidmat bakti mereka, untuk menyebarkan kebaikan dan kasih sayang, untuk membasmi penindasan, untuk berlaku adil dan mengikuti garis panduan Tuhan.

Mahmoud Ahmadinejad

Surat ini dihantar sekadar mengingatkan pemerintah Amerika tentang amanah dan tanggungjawab mereka terhadap kemanusiaan seluruhnya.



1 Comment:

  1. Cheguman said...
    Bilakah akan muncul seorang pemimpin Islam yang akan menyatukan semua org Islam demi membawa manusia ke arah kesejahteraan?

Post a Comment