About Me

My Photo
burujerdi
Cinta kepada kerabat keluarga Rasulullah dan kasih kepada Tanah Melayu dan Iran. Sangat gembira bila berada di samping kawan-kawan.
View my complete profile

Tun Dr Mahathir

""...today the Jews rule this world by proxy. They get others to fight and die for them." - Tun Dr Mahathir Mohamad, describing how Jews get the dumb goyim to fight their wars for them.

Anti Politik Wang

Anti Politik Wang

Amerisrael

Kejatuhan kerajaan Uthmaniyyah di Turki dengan tertegaknya negara sekular Turki moden di bawah teraju Kamal Atarturk dilihat oleh para sejarawan sebagai plot perkisahan yang dilatari oleh adu domba dan skema rahsia Yahudi. Rakyat dikekang dan dipaksa untuk menerima perubahan atas nama 'kemajuan' dan 'pembangunan'. Segala legasi, ketinggian peradaban dan dinamisme Islam tertanam jauh ke dalam perut bumi. Umat Islam tercabut dari akar tradisinya dan dilepaskan bagai anak ayam kehilangan ibu. Sekongkolan tripartite Yahudi-Amerika-Inggeris sudah mencapai puncaknya ketika itu.

Rentetan dari peristiwa itu, lanskap politik dunia berubah dengan kemunculan dan kewujudan negara bangsa baru yang merdeka. Masing-masing mencarta haluan dan matlamat negara yang baru terlepas bebas dari kongkongan penjajahan secara menyendiri dan berasingan. Apa yang jelas ialah peminggiran Islam dan proses penghakisan tret, nilai dan pandangan alam ( worldview ) Islam daripada pemikiran umatnya. Yahudi melalui panji Dunia Barat menuangkan segala kekotoran ke dalam kotak pemikiran umat sehingga ia menjadi sangat tercemar dan keliru. Segala-gala yang dilakukan oleh Dunia Islam tidak akan terkeluar dari garis sempadan yang dipancang oleh Dunia Barat. Contoh klasik lain ialah apa yang berlaku di Mesir.

Kelahiran Muhammad Abduh dengan pemikiran radikal Islamnya tidak mampu menahan impak ganyangan Yahudi. Pola masyarakat Mesir sudah berubah. Kecenderungan mereka sudah dianjak. Islam hanya digunakan untuk menguruskan soal buaian dan kuburan kerana yang lain sudah diserahkan kepada kebijakan Barat vis a vis komplot Yahudi. Begitulah yang terjadi pada sebilangan pemimpin Mesir.

Anwar Sadat berjaya merubah suatu pergerakan massa menjadi sebuah 'revolusi' pada tanggal 15hb Mei, 1971. Ada kalangan yang menganggap ia setaraf, jika tidak pun lebih berjaya dari kodeta Gamal Abdul Nasser pada 23 Julai, 1952 di Mesir. Beberapa hari selepas peristiwa besar itu, Anwar Sadat terus memberi ultimatum kepada rakyat Mesir, "illi yaftah buqquh ha afrumuh" ( saya akan cantas siapa saja yang membuka mulut ). Tidak harus ada penentangan, kebangkitan atau bangkangan kerana Anwarlah satu-satunya ketua, the boss; summa sedes capit non duos ( hanya seorang sahaja yang perlu berada di atas ). Seperti biasa, guru, dalang dan sekutunya adalah Yahudi dan Amerika. Kemudian kita melihat Mesir mengalami proses pembaratan ( westoxication ) yang amat galak dan giat walaupun masih berdirinya Universiti Al-Azhar yang kononnya disifatkan sebagai antara benteng pertahanan umat yang terakhir.

Ada percubaan beberapa pemimpin dari Dunia Islam untuk melepaskan leher dari jerutan dan belenggu Yahudi, tetapi nyata kekuatan mereka tidak setara mana. Yahudi-Amerika hanya boleh dikalahkan dengan penyatuan di kalangan seluruh umat manusia dan unsur pemersatunya hanya ada pada Islam. Bukan Islam wayang atau dibonekakan.












0 Comments:

Post a Comment