About Me

My Photo
burujerdi
Cinta kepada kerabat keluarga Rasulullah dan kasih kepada Tanah Melayu dan Iran. Sangat gembira bila berada di samping kawan-kawan.
View my complete profile

Tun Dr Mahathir

""...today the Jews rule this world by proxy. They get others to fight and die for them." - Tun Dr Mahathir Mohamad, describing how Jews get the dumb goyim to fight their wars for them.

Anti Politik Wang

Anti Politik Wang

Amerisrael

Islam Amerika

Stuart E. Eizenstat yang dijangka akan dilantik sebagai penasihat kanan pentadbiran Obama mahu jadikan negara ini sebagai penghubung kepada negara-negara Islam lain. Ini berikutan Obama dikatakan tertarik dengan pendekatan sederhana dalam beragama atau Islam Hadhari yang diamalkan di negara ini.

Adegan melodrama Amerika terhadap Islam patut dilihat secara hati-hati, curiga dan pada darjah kepedulian yang tinggi. Ada sesuatu yang tidak kena jika Amerika bersetuju dan mengiktiraf sesuatu, kerana selama ini Amerika tidak pernah menerima Islam seadanya ( what it is ), apatah lagi Islam yang sebetulnya ( what ought to be ). Amerika sedang memasang jerat untuk memerangkap pelanduk yang beragan. Sepanjang ini, umat Islam dan negara-negara Islam hanya menjadi sasaran dan medan pertumpahan darah bagi Amerika sama ada ia sendiri bertindak menceroboh atau menggunakan proksi untuk melancarkan skema bejatnya.

Amerika mempunyai takrif yang tersendiri tentang Islam. Islam ala Amerika ialah pengabdian semurninya terhadap segala kehendak Amerika. Pengalihan kiblat ke Tel Aviv, penerimaan tanpa soal segala resolusi PBB yang menjadi forum untuk mengesahkan tindakan dan kepentingan Amerika, mengambil pakai Islam sekadar kosmetik atau retorik dan senaman bibir, pembasmian jihad dengan segala semangat dan manifestasinya, menyemarak budaya kegelojohan yang dilembagakan, mengawal perubahan dalam batas-batas keizinan Yahudi dan sebagainya adalah antara ciri dalam pentakrifan itu. Islam ala Amerika adalah Islam yang gersang dari ruh iman. Melihat Islam melalui kacamata Amerika sudah tentu dalam gambaran yang penuh kecacatan, songsang dan mengelirukan. Sekiranya Amerika menilai dan menerima sesuatu perkara itu sebagai baik dan kontributif, sudah pasti ia menepati standard yang mereka tetapkan untuk menjamin kepentingan dan kelangsungan dominasi politik mereka. Seperti juga keadaannya apabila mereka berjaya mencucuk hidung Pakistan, Arab Saudi dan negera-negara Timur Tengah yang lain.

Para pemimpin kita jangan terpedaya dengan kelunakan Amerika, walaupun ia bagai merentang jambatan emas ke pulau santuari. Tiada apa yang baru dalam taktik Amerika. Mereka memukul gendang dan lagu yang lama, dan kita harus memantangkan diri untuk menari bersama.








1 Comment:

  1. Pemuda IKS said...
    Salam perjuangan,

    Kita tidak sepatutnya bekerjasama dengan sekutu Laknatullah Israel yang menzalimi bumi Palestin selama ini. Bekerjasama dengan Amerika ibarat memberi nafas pada Laknatullah Israel. Janganlah kita terpedaya dengan tipu helah mereka ini.

    “Memperkasa Generasi Baru”

    Pergerakan Pemuda
    UMNO Cawangan Taman IKS
    Bahagian Batu WP

    http://pemudaiks.blogspot.com

Post a Comment