About Me

My Photo
burujerdi
Cinta kepada kerabat keluarga Rasulullah dan kasih kepada Tanah Melayu dan Iran. Sangat gembira bila berada di samping kawan-kawan.
View my complete profile

Tun Dr Mahathir

""...today the Jews rule this world by proxy. They get others to fight and die for them." - Tun Dr Mahathir Mohamad, describing how Jews get the dumb goyim to fight their wars for them.

Anti Politik Wang

Anti Politik Wang

Amerisrael

Parti politik yang menulangbelakangi pemerintahan sedang mengalami fasa percubaan paling getir dan dahsyat. Ia dicabar oleh pelbagai anasir luar dan dalam. Ia menghadapi polarisasi; sekelompok orang dan segugus sikap yang beragam. Ia mengalami benturan yang bukan kepalang. Ia sekarang berada di perambangan, sama ada maju teratur atau mundur terpukul.

Pada pandangan umum, vox populi, UMNO sedang sakit. Ia sedang menderita penyakit yang tidak kunjung sembuh. Penyakitnya berbagai-bagai; penyakit zahir dan penyakit batin. Ia tidak boleh dibedah kerana risikonya tinggi. Mantra dan jampian bomoh hanya mencecah sisi poket dan tidak merawat punca. UMNO perlu menjalani terapi; mengesan akar dan mengubat punca serta menghidupkan kembali semangatnya yang kian padam.

Dari Kangar sampai ke Miri, dari Sabang hingga ke Merauke, dari Narathiwat ke Pattani, umat Melayu mahu lihat UMNO sembuh sepenuhnya; kerana jasanya kepada umat Melayu tidak sedikit, khususnya dalam melonjak wibawa dan maruah bangsa. Tetapi ia tidak mungkin berlaku jika UMNO membiarkan kuman dan bakteria merebak dan menjamah batang tubuhnya yang sarat berpenyakit.

Penyakit-penyakit yang didiagnos sudah berkarat dan terlalu berat. Ia berpunca dari seketul hati. Bukan hepatitis dan meningitis atau berkaitan dengan kardiovaskular dan sistem pernafasan. Ia lebih dari itu. Ia mengalami kanker ( bukan kanser ), ya kanker; kantong kering. Dari kankerlah timbulnya saling tidak percaya dan curiga ( mutual mistrust and suspect ), mekarnya kesombongan kelompok ( sectarian pride ) hingga membawa kepada saling menyendiri ( mutual exclusiveness ), membudayanya amalan membodek dan terlepas pandang, kacaunya skala penilaian ( sudah tidak ketahuan yang mana intan dan yang mana kaca ), menularnya kebencian sesama sendiri, hilangnya kewibawaan dan jatidiri, tenggelamnya daya dan semangat, membibitnya fenomena retak menanti belah, matinya kejujuran dan mebiaknya kepura-puraan serta sirnanya keimanan. Kesemua ini justeru membiarkan gejala rasuah ( walau apapun istilah yang cuba digantikan untuk mengesahkannya ) dan wang pungli ( pungutan liar ) menggejala.

Gejala corruptio optimi pesima ( amalan rasuah yang terbaik adalah yang terjelek ) yang sedang meratah ganas batang tubuh UMNO akan turut melondehkan maruah dan keperibadian bangsa Melayu. Hentikan kegilaan ini segera.

1 Comment:

  1. profit said...
    Dear Burujedi,
    The only person that I know of now who has made malays in a confusing state is non other than our PM hopeful aka chief opposition.He is the driving force behind all this.I just do not understand why our malay young generations are so blind.
    This guy is not fighting for any of the malay rights rather is for his own personal agenda.
    He is not bothered to what happens to the malay future generations,he is so blindly smothered by the power greed and personal vendetta.
    We have to put all our might and fight against this this who claims fighting for the Islamic course 30 years ago.He is just a devil reincarnated.

Post a Comment