About Me

My Photo
burujerdi
Cinta kepada kerabat keluarga Rasulullah dan kasih kepada Tanah Melayu dan Iran. Sangat gembira bila berada di samping kawan-kawan.
View my complete profile

Tun Dr Mahathir

""...today the Jews rule this world by proxy. They get others to fight and die for them." - Tun Dr Mahathir Mohamad, describing how Jews get the dumb goyim to fight their wars for them.

Anti Politik Wang

Anti Politik Wang

Amerisrael

Kecoh Lagi

Kita ingin menyorot kembali perisitiwa penyerahan memorandum ( kekecohan ) yang ditimbulkan oleh Hindraf di rumah terbuka Perdana Menteri dan Menteri-Menteri Kabinet yang beragama Islam baru-baru lalu. Peristiwa ini boleh jadi akan membuka tirai kepada lebih banyak lagi tuntutan dan ketidakpuasan hati pihak Hindraf kepada kerajaan dan status quo bangsa Melayu di negara ini.

Sebelum beberapa orang pemimpin Hindraf ditahan di bawah ISA ( kita sama sekali tidak pula menyokong ISA ), mereka diberitakan telah membuat tuntutan yang bukan-bukan kepada kerajaan Inggeris ( sebagai penguasa kolonial yang bertanggungjawab membawa orang-orang India masuk ke Tanah Melayu ) dan menyelar kerajaan Malaysia ( baca : bangsa Melayu ) yang berlaku zalim terhadap mereka sehingga mereka merasa dianaktirikan atau diberi taraf sebagai warga negara kelas dua.

Sebagai orang Melayu kita merasa tersentuh, terkilan, terhina dan terguris dengan sikap dan tindakan mereka. Percubaan menimbulkan 'aksi gempar' dan 'mengacah-acah kesabaran' ketika orang menyambut perayaan di rumah para pemimpin Melayu adalah keterlaluan, biadab dan sangat memualkan. Kita tidak mahu ungkit apa yang sudah terlepas ke tangan mereka hasil toleransi, kompromi politik dan perikemanusiaan kita terhadap mereka. Kita tidak berhasrat untuk membongkar dan menggali semula 'pengorbanan hak dan perasaan, harta dan keringat 'orang-orang Melayu terhadap mereka. Cukuplah kalau kita katakan bahawa bangsa Melayu adalah satu bangsa yang amat pemurah, bertimbang rasa serta lemah lembut dan penyayang. Jika orang-orang Melayu ( katakanlah sebagai kelompok yang agak signifikan ) berada di mana-mana negara di dunia ini, belum tentu akan mengecapi nikmat seperti apa yang mereka ( orang yang mendatang ) perolehi di Tanah Melayu.

Orang Melayu sebenarnya sanggup dan tergamak sampai ke peringkat 'menyusu kera dihutan sedang anak di rumah mati kehausan '. Betapa halus dan tingginya budi pekerti orang Melayu.














0 Comments:

Post a Comment