About Me

My Photo
burujerdi
Cinta kepada kerabat keluarga Rasulullah dan kasih kepada Tanah Melayu dan Iran. Sangat gembira bila berada di samping kawan-kawan.
View my complete profile

Tun Dr Mahathir

""...today the Jews rule this world by proxy. They get others to fight and die for them." - Tun Dr Mahathir Mohamad, describing how Jews get the dumb goyim to fight their wars for them.

Anti Politik Wang

Anti Politik Wang

Amerisrael

'The Blame Game'

Langit politik Melayu kelihatan mendung, kelam dan suram. Angin yang mengarak awan tidak menampakkan kelembutannya, hembusannya agak berat dan kasar. Ada tragedi yang sedang merentap kesentosaan bangsa ini. Tragedi persengketaan dan bahang perpecahan. Masing-masing sedang asyik mengadu domba, memekatkan air yang sedia keruh dan tenggelam mabuk dalam kebanggaan puak, klik dan regu.

Ikatan persaudaraan terungkai dan semboyan perang berkumandang di merata-merata pelosok hingga ke ceruk pedalaman. Setiap orang diseret untuk menyatakan pendirian, untuk berpatah arang dan berkerat rotan. Seolah-olah tiada yang berkecuali dalam 'permainan menuding jari' atau the blame game ini. Siapa dapat menelanjangkan siapa dan siapa pula akan mendedahkan keaiban siapa. Setiap pihak berseronok dengan fakta dan angka tentang keburukan pihak yang dimusuhi. Ini bukan lagi ribut dalam cawan. Ia suatu epidemik; bahana penyakit yang mengharamkan rahmat Allah untuk turun mencurah-curah.

Sekali lagi ia suatu epidemik; virus minda dan hati yang berjangkit dan bakal melumpuhkan bangsa ini.

Kita tidak punya banyak masa untuk menyelamatkan bangsa Melayu dari mengalami kehancuran total. Anak cucu kita bakal melukut di tepi gantang; mengemis di buminya sendiri. Peneledoran kita akan menyebabkan kita tergadai seluruh apa yang kita miliki; asakan mereka sudah kian terasa panas dan ganas. Mereka menanti-nanti saat kelekaan kita, saat dan ketika bangsa Melayu lupa daratan, bergelumang dalam masalah yang ditempah sendiri; berpecah belah dan terbuai galak dalam the blame game.

Kesemua ini harus berhenti, sekarang. Para pemimpin Melayu ( politikus, cendiakawan, ulama', profesional ) harus mendapatkan formula penyelesaian segera bagi mengembalikan kekuatan bangsa Melayu. Mereka harus duduk semeja, berunding dan mencari jalan keluar terhadap setiap kebuntuan yang kita hadapi dan kita yakini Islam telah menawarkan segala-galanya.

Jangan nanti kita 'memang sorak kampung tergadai'.

0 Comments:

Post a Comment